„Teisingas“ miegamojo interjeras: šviesa

Miegamasis yra erdvė, kur neužtenka tik „gražu“. Juk žinote, kad miegamojo stilius lemia jūsų likusio laiko nemiegant kokybę? Turbūt girdit rytais: „ir vėl nauja diena“ iš kolegos nelaimingu veidu. Interjero dizaineris nesupratęs pasukiotų galvą, nes žino, kad tiek nedaug iniciatyvos ir kūrybiškumo reikia, kad jūsų miegamasis taptų poilsio šventove ir rytai būtų veiklūs. Kas pirmiausia atkreipia dėmesį šventovėse? Išskirtinė šviesa. Kaip stilingomis interjero detalėmis sukurti tinkamą šviesą? Ir kodėl tai labai svarbu?

Jei keliatės ne su saule, užduotis – miegamojo užuolaidos. Fotoreceptoriai odos paviršiuje sugeria šviesą ir smegenys gauna signalą paleisti hormonus, kurie reikalingi aktyviai dienos veiklai. Būtent tie hormonai gali sugadinti likusį miegą. Uždenkite langus užuolaidomis iki tol, kol pradedate rytą. Jos lems, kad geriau pradėsite dieną ir, atsikėlus, jus džiugins namų jaukumas, suteikus šilumos erdvei. Ar girdėjote, kad: langai – namo akys, o užuolaidos – makiažas. Užuolaidos interjere – elementas, kuris suteikia šarmo, laužo stereotipus ir džiugina akį. Tam tinka įvairiausi užuolaidų audiniai. Vieno tono ar su žirneliais audiniai laikomi klasika. Galite rinktis ir neįkyraus dizaino piešiniais ar saikingai parinktomis siuvinėtomis detalėmis. Užuolaidos – unikali interjero detalė: pagerins ir gyvenimo kokybę ir suteiks namams unikalumo.

miegamojo-uzuolaidos

O kaip dėl dirbtinės šviesos? Ar televizorius vakare veikia miegą? Ir dar kaip! Dėl jau minėtos priežasties – šviesa skatina išsiskirti hormoną, reikalingus dienos veiklai (kortizolį) ir trukdo išsiskirti hormonui gerai miego kokybei (melaninui). Svarbu: jokių ekranų miegamajame. Geriausia vengti ekranų bent 60-90 minučių prieš miegą, tad televizorių, kompiuterį, telefoną palikime svetainėje. Ši, iš pirmo žvilgsnio liūdna žinia išlaisvins jūsų kūrybiškumą ir leis naujai pažiūrėti į miegamojo paskirtį. Štai kokie miegamojo baldai ir dekoro detalės padės miegamajam tapti poilsio šventove:

• Knygų lentyna prie lovos, jaukiems vakarams skaitant;
• Minkšta sofa bei purios pagalvės, sekančios dienos planų kūrimui;
• Minkštas kilimas vakarinei meditacijai ar maldai ir t.t

uzuolaidos

Ir galiausiai, vakarams svarbu išsirinkti tinkamą šviestuvą. Ne tik pati šviesa, bet ir šviesos spindulių spalva lemia miego kokybę. Žalioji šviesa labiausiai aktyvina smegenų veiklą. Mėlynoji mažiau, tačiau trukdo ruoštis miegui. Šiuos spindulius skleidžia ekranai. Prieš miegą tinkamiausia – raudona šviesa, ji skatina išsiskirti atitinkamus hormonus ir taip pat sukuria jaukią, romantišką atmosferą. Miegamojo šviestuvai ar toršerai jums leis atsipalaiduoti ir pailsėti bei miegamojo erdvei suteiks jaukumo ir žavesio. Kadangi šviesa miegamajame turi ne vieną reikšmingą paskirtį, kiek jūs skiriate dėmesio apšvietimui poilsio erdvėje?